První zahajovací den se přesouváme do parku před budovou městské knihovny, abychom se utkali ve hře Mölkky, kterou s oblibou hrávali Vikingové. Hra je vhodná pro každého bez rozdílu věku, pohlaví a fyzické zdatnosti. Jedná se o původní finskou kolíkovou hru s jednoduchými, ale důvtipnými pravidly. Hází se házecím kolíkem na dřevěné kuželky ze vzdálenosti zhruba tří metrů. Body dostáváte buď za počet sražených kuželek, nebo v hodnotě čísla samostatně sražené kuželky. Kuželky se staví na místě, kam se zakutálí. Zvítězí ten, komu se jako prvnímu podaří získat přesně 50 bodů. Kdo však limit překročí, tomu klesá skóre na polovinu, tj. 25!
Po obložených bagetách si procvičíme mozek ve hře Pentago, která funguje na principu piškvorek. Komu se podaří vytvořit řadu 5 kuliček vlastní barvy vyhrává. Ale není to tak snadné, jak by se mohlo zdát. Při každém tahu se totiž pootočí jedna herní deska a celá hra pak vypadá úplně jinak. V úterý, kdy na stůl přichází Doba kamenná, se s dětmi ocitáme v pravěku a můžeme potvrdit, že to naši předci neměli vůbec jednoduché. Každý se stává náčelníkem kmene a pro všechny své členy musí obstarat dostatek jídla. Buďto vyrazit na lov, nebo se pokusit vypěstovat obilí na prvních zoraných polích. Civilizace se pomalu začíná rozvíjet, a aby rozvoj probíhal i nadále, je třeba pomocí prvních nástrojů pokácet dostatek dřeva, vykopat a vytěžit kámen, jíl a zlato. Pak jako náčelníci můžeme dále rozšiřovat vesnici, získávat kvalitnější nástroje a další civilizační výhody. K úspěchu kmenů je třeba dobré plánování a také kousek štěstí.
Dalším dnem se prostřednictvím Dominionu pouštíme do budování vlastní říše. Nemáme nic než trochu peněz a tři malé statky. Avšak brány světa jsou otevřeny dokořán, říše mohou vzkvétat zakládáním nových vesnic, založením tržiště či vybudováním monumentálního trůnního sálu. Jenže jsou tu také zdatní soupeři, kteří do svých služeb najímají milici, zloděje či zákeřnou čarodějnici, a tak je třeba rozšiřovat svoji říši co nejrychleji a s rozmyslem. Jen tak se můžeme stát pánem nejmocnějšího dominia.
Ve čtvrtek se v budovatelské strategické hře Hadara pokoušíme vytvořit novou vzkvétající civilizaci. V průběhu tří epoch postupně přeměňujeme svou malou vesnici na vysoce rozvinutou společnost. K tomu je zapotřebí osídlit nový svět příslušníky různých kultur z odlišných časů. Chcete-li přivést svému světu čest a slávu, měli byste moudře volit z postav a dovedností. Nesmíte ale zapomenout na zemědělství, kulturu a vojenskou sílu, jinak bude úspěšnější někdo z vašich soupeřů.
Závěrečným dnem se díky takticko-karetně-kostkové hře pouštíme do souboje o to, kdo se stane svrchovaným vládcem 12 říší. Ve svižné hře plné roztodivných bytostí, kde je nejdůležitější správný odhad protihráčů a dobré plánování, určí vaši výchozí pozici hod dvanáctistěnným kamenem moci. Co z jeho výsledku vytěžíte, je už jenom na Vás!
Příměstský tábor nám utekl jako voda. Celou akci provázela pohodová a přátelská atmosféra. Každý z účastníků si domů odnesl novou deskovou hru jako odměnu. Schrödingerův herní klub děkuje Restauraci Kristiano za občerstvení, firmám Albi a Mindok za zapůjčení herních setů a poskytnutí odměn do turnajů.
Závěrem Schrödingerův herní klub zve nejen všechny nadšence a milovníky moderních her, ale i nováčky na letní příměstské tábory Schrödihraní – léto 2 v termínu 22. - 26. srpna a Schrödihraní – podzim v termínu 26. - 28. října.
Martin Hoško