27.02.2019
Pondělí 18. února, 8.00, jarní prázdniny. Jupí! Schrödingerův herní klub startuje týdenní příměstský tábor plný deskových a karetních her. To znamená 40 hodin hraní!
Prvním startovním dnem se přesouváme prostřednictvím Osadníků z Katanu v čase do doby objevů a rozvoje prvních osídlení. Nebojácní mořeplavci po dlouhé cestě plné strádání doráží k pobřeží neznámého ostrova Katan. Muži a ženy z výpravy zakládají první dvě osady. Země je naštěstí bohatá na nerostné suroviny. Postupně se staví silnice, budují vesnice, ze kterých později vyrůstají města. Veškeré dění na ostrově určuje výměnný obchod. Některých surovin je dostatek, jiné chybí. Rudu za vlnu, cihly za dřevo – obchoduje se podle aktuálních potřeb na právě zamýšlenou stavbu. Je třeba jednat promyšleně! Osadníci zakládají vesnice na strategických místech a snaží se obchodovat výhodně. Kdo prosperuje, jeho vliv roste. Vypuká boj o nadvládu na ostrově. Ale pozor! Ani spoluhráči nejsou padlí na hlavu, každý se snaží ukrojit prostor sám pro sebe.
V úterý, kdy na stůl přichází Dominion, stojíme na počátku budování vlastní říše. Nemáme nic než trochu peněz a tři malé statky. Avšak brány světa jsou otevřeny dokořán, říše mohou vzkvétat zakládáním nových vesnic, založením tržiště či vybudováním monumentálního trůnního sálu. Jenže jsou tu také zdatní soupeři, kteří do svých služeb najímají milici, zloděje či zákeřnou čarodějnici, a tak je třeba rozšiřovat svoji říši co nejrychleji a s rozmyslem. Jen tak se můžeme stát pánem nejmocnějšího dominia.
Dalším dnem se vžíváme do rolí mocných hrdinů a v původní české rodinné dobrodružné deskové hře Karak vyrážíme do podzemních katakomb bojovat s nestvůrami, získávat zbraně a poklady. Každý z šestice hrdinů disponuje vždy dvojími unikátními schopnostmi a jen ten, kdo je dokáže efektivně využít, může pomýšlet na vítězství. Hra končí v okamžiku, kdy některý z hráčů porazí draka, který ovládá celé podzemí. Vítězem se pak stává ten, kdo během hraní nasbíral nejvíce truhel s poklady. Ve čtvrtek se s dětmi ocitáme v pravěku v Době kamenné a můžeme potvrdit, že to naši předci neměli vůbec jednoduché. Každý se stává náčelníkem svého kmene a pro všechny své členy musí obstarat dostatek jídla. Buďto vyrazit na lov, nebo se pokusit vypěstovat obilí na prvních zoraných polích. Civilizace se pomalu začíná rozvíjet, a aby rozvoj probíhal i nadále, je třeba pomocí prvních nástrojů pokácet dostatek dřeva, vykopat a vytěžit kámen, jíl a zlato. Pak jako náčelníci můžeme dále rozšiřovat vesnici, získávat kvalitnější nástroje a další civilizační výhody. K úspěchu kmenů je třeba dobré
plánování a také kousek štěstí.
Páteční ráno obsazují klubovnu hordy Orků z tundry, Fénixoví a Pralesní elfové, Rebelové, Mutanti, Padlé království vedené Red Talem a mnoho dalších národů Itharie. To se krvechtiví bojovníci nemohou dočkat turnaje ve Válkách vyvolávačů, kde jde o shromáždění silného vojska a jeho vrhnutí proti protivníkovi, sesílání mocných kouzel a zničení všech, kdo se vám opováží postavit. Jedná se o vzrušující karetní hru znázorňující zuřivou bitvu armád ve světě fantasy, kde se postavíte do role mýtických vyvolávačů. Armáda každého národa je jiná, takže hra za ni vyžaduje jinou strategii, důmyslně přizpůsobenou vlastním silným stránkám a slabinám nepřítele.
Jarní prázdniny nám utekly jako voda. Celou akci provázela pohodová a přátelská atmosféra. Každý z účastníků si domů odnesl novou deskovou hru jako odměnu. Schrödingerův herní klub děkuje ZÁJA Centru za občerstvení, firmám Albi a Mindok za zapůjčení herních setů a poskytnutí odměn do turnajů.
Závěrem Schrödingerův herní klub zve nejen všechny nadšence a milovníky moderních her, ale i nováčky na letní příměstský tábor Schrödingerohraní –léto v termínu 8. -12. července.
Martin Hoško